11.7.13

Hey, uoga!

Sveikos, mielosios!

Nagi, tik nemeluokit, kad šią vasarą, kaip ir visas praėjusias, neprisižadėjote sau pradėti gyventi sveikiau, geriau maitintis, sportuoti ir naujus mokslo metus pasitikti padailinusios kūno formas bei pagražėjusios? O žinokit, vasara jau beveik įpusėjo, tad įdomu, kaip mums sekasi tuos pažadus tesėti? Gerai jau gerai, nesierzinkit - daugiau jokio apeliavimo į jūsų sąžinę:) Šiame post'e mes atskleisime, kaip galima gražėti SKANIAI! Tai reiškia, kaip išnaudoti visas šiltojo sezono gėrybes ir apsirūpinti vitaminais, krimsdamos saldžias uogas.

Būtent būtent - normalu, kad per žiemą šviežių vaisių ir daržovių mes beveik nevalgome, tad organizmui gauti pakankamai būtinų vitaminų ir mikrolelementų ypač sunku. O štai atėjus vasarai močiutės darželiai, turgavietės ir prekybos centrai tiesiog apsipila spalvingomis gėrybėmis. Žinant, kad uogų sezonas Lietuvoje graudžiai trumpas, mes turėtumėm jas semti kibirais ir, be abejo, įtraukti jas į kasdienį mitybos raciona :) Juk tai taaaip skanu, o be to - nežmoniškai sveika!

Kad paskatintumėm jus ir padidintumėm malonumą toms, kurios uogyčių sau ir taip nešykšti, mes surašėm pagrindinius organizmui reikalingus vitaminus, kurių uogose tikrai gausu, jų naudą mūsų plaukučiams, nagučiams bei odai, o svarbiausia - gerai savijutai iš vidaus. Jug neveltuj sakoma - "You are what you eat". Taigi - būkit uogos!:*




VITAMINAS A
 Gausu: slyvose, agrastuose, avietėse, braškėse, bruknėse, gervuogėse, mėlynėse
  • Plaukams: Atkuria plaukų struktūrą, suteikia jiems elastingumo.
  • Odai: Skatina viršutinio odos sluoksnio ląstelių dalijimąsi ir tokiu būdu greičiau atsinaujina pasenę odos sluoksniai. Be to, jis atitolina senėjimo procesus, raukšlių atsiradimą (profilaktika dar niekam nepakenkė:} ). Vitaminas A minkština odą ir stipriai veikia prieš odos ragėjimą.
  • Nagams: Stiprina nagus ir skatina jų augimą.

VITAMINAS B
Gausu: braškėse, žemuogėse, slyvose, serbentuose
  • Plaukams: Jeigu jo trūksta, plaukai auga lėčiau, pastebimai sumažėja jų apimtis.

 VITAMINAS C 
 Gausu: braškėse, slyvose, serbentuose, agrastuose, spanguolėse
  • Plaukams: Užkerta kelią plaukų slinkimui, stimuliuoja jų augimą.
  • Nagams: Veikia kaip antioksidantas ir neleidžia nagams „senti".
  • Odai: teigiamas poveikis visų pirma siejamas su žalingo saulės spindulių poveikio odai švelninimu. Gali padėti išvengti per ilgo buvimo saulėje įtakos odos vėžio rizikos padidėjimui. Turi antioksidacinių savybių, todel mažina taršos sukeliamą poveikį.

 VITAMINAS E
  Gausu: mėlynese, braškėse, serbentuose, šaltalankiuose, gervuogėse
  • Plaukams: Atsakingas už plaukų augimą.
  • Odai: Teigiamai veikia bendrą odos būklę bei gerina jos tekstūrą. Teigiamas poveikis visų pirma siejamas su žalingo saulės spindulių poveikio odai švelninimu. Kaip ir vitaminas A yra antioksidantas: apsaugo ląsteles – tame tarpe ir odos ląsteles – nuo laisvųjų radikalų žalingo poveikio, kuris pagreitina senėjimo procesą. Jis taip pat vertinamas dėl gebėjimo sulaikyti drėgmę. Gilesniuose odos sluoksniuose jis skatina fermentų veiklą ir tuo pačiu medžiagų apykaitą. Vitaminas E saugo nuo odos pažeidimų, todėl jo dedama į daugelio priemonių nuo saulės sudėtį.padeda išlaikyti odos drėgmę ir yra svarbus odos audinių atsinaujinimui.
  • Nagams: Taip pat labai svarbus antioksidantas. Jis saugo nagus nuo žalingo laisvųjų radikalų poveikio, slopina ar neutralizuoja daugelį kenksmingų medžiagų.

 VITAMINAS K
Gausu: serbentuose, šermukšniuose, žemuogėse, gervuogėse, putino uogose
  • Odai: Ekspertai teigia, kad vitaminas K ir nikotininė rūgštis gali pagerinti jūsų veido spalvą. Buvo atrasta, kad vitaminas K sėkmingai padeda kovoti su juodais ratilais po akimis. Jis taip pat efektyviai gydo mėlynes ant veido, atsiradusias po dermatologinių procedūrų
  • Nagams: padeda geriau įsisavinti kalcį, kitas mineralines medžiagas. 
 

Štai ir viskas, jei patiko, būtinai nepamirškit sekti mūsų blogo, bei komentaruose papasakokit, kaip jums sekasi sveikai maitintis, kokias uogas ar jų kokteilius mėgstate ir kaip sekasi vykdyti vasaros "pažadukų sąrašą" :)

Stay beautiful, Mėta ir Melissa

6 comments:

  1. Sako reikia suvalgyti net 7 kilogramus uogų, kad visą žiemą nesirgtum ir gautum pakankamai vitaminų. Man tai tikras iššūkis, nes deja prisiverčiu suvalgyti tik kelias...

    ReplyDelete
  2. Chm... Aš tai turbūt dar gerokai viršiju tą 7 kilogramų limitą per vasarą:) Nežinau, man kai toks karštis, tai nieko daugiau ir nesinori. Prisiperki tų uogų litrais ir žiūrėk - tuoj nebėra :D
    Mėta

    ReplyDelete
  3. Skaičiau pirmą pastraipa ir galvojau, kad čia kaip pirštu į akį apie mane :) Mano visi pasižadėjimai atgauti gražias kūno formas sužlugo, dabar netgi sveriu daugiau negu vasaros pradžioje :D Bet nieko sakau susiimsiu gal per tą likusį vasaros mėnesėlį :)
    O dėl uogų, kaip aš jas visas dievinu (mm) Vienas iš geresnių dalykų vasara :)

    ReplyDelete
  4. Auste, nereikia pergyenti, tu tikrai ne vienintelė mergina, vargstanti su savo netesėtais pažadais:D Tačiau tikrai - niekada nevėlu pradėti! Dar turi gražaus laiko iki rugsėjo, tad pirmyn į darbą siekti užsibrėžtų tikslu!:)

    ReplyDelete
  5. tikrai puikus blogas su daaaug naudingos informacijos !:) Džiaugiuosi atradusi:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaip malonu tokius žodžius girdėti:))) Stengsimės neapvilti ;)

      Delete